HVORDAN SNAKKER VI OM OVERVEKTIGE?

Kjære leser.

I går fikk jeg en påminnelse om hvordan livet som

sterkt overvektig har vært.

Hvordan folk har snakket til meg og om meg.

Hvordan jeg ble behandlet i klesbutikken og på matbutikken.

Det er rart å tenke på hvordan jeg lot meg behandle

som jeg har gjort.

Jeg tillot at folk snakke til meg som om jeg var stokk dum,

som om overvekten førte til at jeg var mindre verdt.

Jeg fikk ofte høre at jeg var for stor til å passe klær i butikken

for litt store damer.

Eller når jeg kjøpte meg en is eller sjokolade på butikken,

da kunne jeg se blikkene fra dem rundt meg og ofte høre folk

le eller fnise. Hva skulle en så stor dame med mer usunn mat?

Hvor ofte har jeg ikke hørt at mødre advarer døtre om å bli så stor som meg.

Hvor ofte har jeg ikke hørt foreldre advare mot å bli som meg,

hvis ikke de passet seg for usunn mat.

At slike som meg var late og ikke gidder å trene nok.

Hadde jeg ikke kjent på all den skammen rundt alt dette,

ville jeg sakt i fra. Men de hadde jo på en måte rett.

Som normalvektig forventes det at jeg også har slike holdninger.

Jeg har jo fått til noe som ikke er normalt.

Jeg har jo løsningen, tror mange…

Det er plutselig akseptert at jeg kjøper usunn mat,

nesten forventet at jeg kan spise hva jeg vil.

Jeg blir tilbudt klær fra alle butikker, de løper nesten etter meg

med klær. Noe som føles helt rart.

Men jeg blir ganske sint når andre mener at jeg har noe

i mot overvektige og store kropper.

Jeg bryr meg overhode ikke om at andre mennesker er store,

små, runde, firkantet eller trekantet.

De kan spise hva de vil for min del.

Det eneste jeg bry meg om er hva jeg selv gjør og hva jeg selv

puttet på min kropp og i min kropp.

Det vil alltid være noen som finner feil ved andre,

men vi velger selv hvordan vi tar i mot det og hva vi gjør

utav det.

Denne bloggen er ikke for å vise at overvekt er feil, men for

å vise at det er en mulighet for dem som vil og ønsker å gå ned i vekt.

 

FROKOST:

Yoghurt naturelle og havregryn:

 

8 oz yoghurt naturelle.

1 oz havregryn.

6 oz bær og frukt.

 

LUNSJ:

MIDDAG:

 

KLEM J.

 

#lettereliv #nedivekt #vektnedgang #overvekt #vekttap

#sunnmat #sunnfrokost #sunnlunsj #sunnmiddag

#brightlines #brighrtlineeating #klaregrenser #spisdegfri

#spisdegsunn #spisdegsmart #godevalg #livsstil #livsstilsendring

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg