I FESTLIGE LAG

Kjære leser.

Da var minste gutten blitt hele 6 år.

Ja 6 år siden jeg var på mitt aller tyngste.

6 år siden jeg skammet meg så mye over meg selv at jeg

ikke ville gå ut offentlig.

Heldigvis hadde jeg min kjære med meg.

Han som elsker meg for den jeg er, uansett størrelse.

Han som nå klager over at jeg tar for liten plass….

Jeg har gått rundt godterier og kaker siden sist torsdag.

Det er mange som skal feires på samme tid.

I går etter at selskapet var gått og jeg holdt på

med rydding gjorde jeg en oppdagelse.

Når jeg er sliten og trøtt sniker det seg en lite sabotør inn.

Jeg tok en pølse og var på vei til å putte den i munnen.

Jeg ble obs på det og sa høyt til meg selv

“hva er det du nå har tenkt å gjøre?”

Jeg la fra meg pølsen og begynte å le.

For dette er en gammel vane jeg har hatt.

Jeg spiste jo alltid opp rester. Jeg kunne jo ikke kaste noe.

Jeg måtte minne meg selv på hvorfor jeg følger spis deg fri.

Og ikke minst hva brudd på linjene ville bety.

Det ville ikke gjøre all verden med vekten,

med en pølse. Men jeg elsker denne livsstilen,

så hvorfor rote med den. 

Takknemlig for at denne livsstilen har gjort meg så bevisst! 

FROKOST 1 ÅR DAG 77:

Irina rundstykker med stekt egg og en ostebit:

Jeg spiser 1 1/2 rundstykke på vedlikehold.

Her finner du oppskrift på rundstykkene: 

Kan jeg få oppskriften på Irinas rundstykker?

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 77:

Biffsnadder:

10 oz gulrot, brokkoli, blomkål, løk og paprika.

Stekt i en stekepanne.

Tilsatt 4 oz stekt kjøtt.

2 ss soyasaus og 1 oz fløte.

 

VEDLIKEHOLD:

 4 oz kokt ris til

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 77:

Tomatsuppe med egg og pølse:

Jeg veier opp 10 oz hakkede tomater

med oregano og basilikum,

Tilsetter 1 dl vann og koker dette sammen.

Moser alt med stavmikser og tilsetter 1 oz fløte,

salt og pepper.

Koker 2 egg 

 

VEDLIKEHOLD:

1 oz egg og 1 oz stekte pølsebiter.

Jeg har 1 rundstykke til som er halve proteinet

og en helt korn porsjon.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring #sunnmat #nedivekt

#biffsandder #tomatsuppe #proteinrundstykker #utenmelogsukker #happythinandfree

 

2 kommentarer
    1. Ser du bruker pølser av og til? Hvilket merke? Har ikke funnet noe som er forenelig med BLE..😀takk for fin blogg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg