RUNDE 2 MED SPIS DEG FRI

Kjære leser.

Rart som det er å si det, så er jeg altså på 

runde 2 med spis deg fri igjennom høytider.

Det starter med selskaper tett i tett fra slutten på 

oktober frem til jul og nyttår.

I fjor var jeg bare en nyfødt baby i dette.

I år føler jeg meg sterk og klar. Jeg vet hva som kommer.

Jeg vet at jeg ikke trenger søtsaker, kaker 

og alt det disse feiringene bringer med seg. 

Det jeg trenger er næringsrik mat som gir meg det

kroppen min vil ha. Det kommer hverken i pulverform eller 

flytende tilskudd. Det kroppen trenger er rene og gode matvarer.

Når jeg ser tilbake på det året jeg har gått igjennom 

er det ganske uvirkelig at jeg har kommet hit.

Uten en eneste sprekk, uten en eneste utskeielse.

For jeg ser hvor lett det er å la seg friste.

Det viktigste jeg gjør hver dag er faktisk å

fokusere på min egen mat og min egen tallerken.

 

FROKOST 1 ÅR DAG 74:

Stekte poteter og egg:

4 oz stekte poteter.

4 oz stekt eggerøre.

VEDLIKEHOLD:

6 oz stekte poteter

6 oz stekt eggerøre (jeg spiser bare have protein ekstra)

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 74:

Biffsnadder:

4 oz stekt strimlet biffkjøtt.

Stekes sammen med 

5 oz løk, paprika, minimais og sopp.

Krydret med grillkrydder.

3 oz salat.

2 oz strimlet sellerirot som er stekt i ovnen på 225 grader

i ca 15 min. Eller stekt i actifry maskinen min.

0,5 oz majones.

VEDLIKEHOLD:

5 oz grønnsaker i biffsnadderen.

5 oz salat.

4 oz stekte poteter.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 74:

Gryterett:

4 oz stekt kjøttdeig.

2 oz hakkede tomater.

5 oz amerikansk blanding.

Steker dette godt sammen i en stekepanne.

1 oz fløte over og koker det godt inn.

Salt, pepper, basilikum og oregano.

Kan ha hvitløk og chili i hvis du liker det.

Servert med 3 oz salat.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt ris.

Når jeg lager gryterett, lager jeg opp mange porsjoner.

Da ganger jeg opp oppskriften i så mange jeg ønsker å lage.

Så plusser jeg sammen proteiner, grønnsaker og fett.

Veier opp det og serverer ris og salaten ved siden av.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #nedivekt #Endagomgangen #utensukkerogmel

#utenmelogsukker #happythinandfree #livsstilsendring #livsstil #lykkelig 

#sunnmat #haltyfood 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg