HØSTFERIE

Kjære leser.

Vi har hatt noen nydelige dagen i Eivindvik,

sammen med svigers og svogeren min.

I går tok vi båten til Skjerjehamn. En nydelig plass.

Deilig å kjøre båt og føle at jeg ikke velter båten.

Enkelt å komme seg opp og ned i båten uten å ramle uti.

Ja sånn kunne jeg tenke tidligere.

Jeg hadde problemer med å komme meg opp og ned fra båten.

Det ligger mye frihet i det.

Når vinden blåser i gjennom håret i et så nydelig landskap!

Det er ikke så mye som slår det.

 

FROKOST 1ÅR DAG 50:

Irinarundstykke med egg og ost.

Oppskriften er her:

Kan jeg få oppskriften på Irinas rundstykker?

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 50:

Det ble stekt ris med egg i matboks.

3 oz raspet og kokt blomkål.

7 oz amerikansk blanding eller andre grønnsaker.

2 egg.

Stek grønnsakene godt i en stekepanne.

Ha over blomkålrisen.

Rør inn 2 sammenpiskede egg.

Grillkrydder og litt karri.

VEDLIKEHOLD:

4 oz kokt ris.

10 oz grønnsaker.

2 egg.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 50:

Ekte servelat med mos:

Sellerirot og blomkål kokes mørt og siles av.

Mos dette med stavmikser, ha i salt og pepper.

Stek servelatpølse uten mel og sukker blandt de

3 første ingrediensene.

Kokte grønnsaker.

4 oz servelat.

4 oz mos.

6 oz grønnsaker.

VEDLIKEHOLD:

4 oz potetmos.

10 oz kokte grønnsaker.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #irinarundstykker #lettereliv 

#livsstilsendring #stektris #servelatpølse #livsstilsendring

#utenmelogsukker #happythinandfree

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg