BARE AV OG TIL

Kjære leser.

Av og til må du no kunne kose deg…

Jeg blir snart slite i ørene av de ordene…

NEI jeg kan ikke KOSE meg av og til…

Jeg får det ikke til.

Jeg kan ikke klare å kose meg en lørdag mellom 8 og 9.

Jeg koser meg da til midnatt og spiser restene dagen etter…

og dagen etter det…. Så starter jeg på nytt på mandag,

frem til jeg gir opp på fredag.

Det nytter ikke for meg. Jeg er avhengig.

Så provoserende som det er at jeg sier det,

er det å få slengt i trynet at jeg kan jo bare

trene mer og spise mindre.

Ernæringsfysiologer mener at det må være rom for MAT KOS.

Jeg ville likt å høre en helsearbeider si til en narkoman eller 

alkoholiker på rehab, at du kan kose deg litt i helgen.

Ja bare du holder det til fredag og lørdag så kommer det til å 

gå så bra så. NEI for det skjer ikke.

Så da er jo valget mitt enkelt…

Være en matjunki resten av livet, eller ta 

tak i problemet som er mel og sukker,

fjerne det fra kosten min og være lykkelig og nykter.

Når jeg da får beskjed om at det ikke er det samme,

så sperrer jeg opp øynene… For hadde du hatt dette 

problemet selv ville du garantert valgt vekk 

det som hindrer  deg fra å være fri. 

 

FROKOST 1 ÅR DAG 36:

Irinarundstykke med ost og skinke:

0,5 oz ost og 1 oz skinke.

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 36:

Lakse gryte:

7 oz amerikansk blanding,

blomkål og brokkoli blanding,

løk og paprika.

Stekes lett i en stekepanne.

Tilsett 5 oz hakkede tomater med saus.

Varm dette godt opp før du tilsetter

4 oz stekt/bakt/kokt laks og 

1 oz matfløte, salt og pepper.

Lager jeg til hele familien ganger 

jeg oppskriften med antall personer.

Så plusser jeg ingrediensene til min porsjon

og veier opp totalsummen, altså 15 oz

 

Vedlikehold: 

Serveres med ris.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 36:

Taco:

10 oz salat og grønnsaker.

4 oz taco kjøtt.

2 oz lettrømme

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #utenmelogsukker

#happythinandfree #frokost #laksegryte #lunsj #taco #middag

#avogtil

8 kommentarer
    1. Det er rart at det sitter så godt i oss at kos skal være noe vi spiser… nesten fra vi skjønner at vi skal kose oss så skal det være noe å spise innblandet :/ Jeg kan strekke linjene mine noe en gang i blant men er forsiktig fordi jeg er så redd for at det skal gå akkurat som du beskriver over her – har vært der før vettu (og ikke bare en gang…) 😉

    2. Nina: Nå er kos mer for meg enn mat. Jeg har 3 måltider jeg koser meg med. Men ikke for å “kose” meg, men for å få næring og alt det positive det bringer med seg. Vil aldri tilbake til juni livet! Om jeg havner utenfor linjene en gang så skal jeg samle meg sammen å hoppe opp igjen. Men til nå har jeg vert heldig å sluppet det!

    3. Jeg må innrømme å ha lest hvert ett innlegg på bloggen din! Takk for alt du deler både av tanker og av hva du spiser. Jeg har lest boken og hvert veldig i tvil om hva jeg kan spise. Jeg forstår at det ikke skal være mel eller sukker, men slitt litt med å forstå hvordan jeg skal sette sammen måltidene. Takket være din blogg forstår jeg alt mye bedre😀 jeg har tatt masse screenshot av mat jeg kan tenke å spise for å få litt tips og ideer for å gjøre dagene lettere😀 Takk igjen for din ærlighet og du ser virkelig fantastisk ut! Du har gitt meg troen tilbake på at dette kan jeg også klare😀

    4. Du er en kjempe inspirasjon som gir meg den motivasjonen jeg trenger ! Jeg vet dessverre hvordan det er å være på ” kjøret ” når det gjelder å være avhengig av noe . Jeg er helt desperat når det gjelder cola . Jeg klarer helt fint å kutte ned og ut alt annet . Men cola den er helt umulig ! Kan leve dagen lang på cola . Har nesten gjordt det siste snart 3 årene . Men det vises dessverre med nesten 50 kg for mye på kroppen . Jeg er veldig glad du tar opp det ulike temaene i bloggen din . Det får meg til å tro at jeg også kan klare dette ! Spesielt tema denne gangen . For det problemet ser jeg mest på som det mest krevende i hele prosessen . Har funne oppskrifter på bloggen din som passer meg helt bra !!! Men tenker og grubler mye på det du skriver om i dette innlegget . Synes det er et vanskelig problem for alle mener å kose seg handler om usunn mat . Tusen takk for en super blogg !!! Har troen at du alltid vil klare denne kampen !!! Håper jeg selv er like sterk og klarer å starte dette prosjektet . For cola er min uvenn men jeg klarer bare ikke å gi slipp …

    5. Anonym: Godt at du nevner cola…. Herlighet for en venn, men en grusom uvenn også! Jeg drakk cola i skjul, for å ikke vise andre hvor mye jeg egentlig drakk. Vet ikke om jeg skal le eller gråte av det. Foran andre drakk jeg cola zero, men på bakrommet drakk jeg original cola. Flaskene gjemte jeg unna og pantet uten at noen fikk det med seg. Må si at jeg ser nå at jeg var totalt avhengig. Som om det var mitt dop. Livet uten føles så mye bedre. Jeg er sikker på at jeg også har blitt smartere uten…. MYE smartere. Heier på deg! du får ta en dag om gangen.

    6. Anette: ÅÅÅÅEEE nå kom gåsehud og tårer. Tusen takk! Jeg ønsker virkelig bare å inspirere andre til å ta det samme valget som jeg gjorde. DU kan også klare dette! En dag om gangen. En situasjon om gangen. HEIER STORT på deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg