DET ENKLE ER DET BESTE

Kjære leser.

Jeg har hatt travle dager den siste tiden.

Mye å ta seg av på hjemmebane, men også ute.

Løper litt fra det ene til det andre.

Da er det ikke mye tid til matlaging.

Nå skal det sies at jeg ikke tenker så mye på mat.

Det har jo med at jeg ikke forholder meg til mat som tidligere.

Jeg spiser 3 måltider og tenker kun på mat 

3 ganger for dagen. Noe som er veldig enkelt.

Jeg vet også hva jeg skal spise hver dag.

Nei jeg spiser ikke det samme hver dag, men jeg vet 

at jeg trenger karbohydrater, vitaminer, proteiner og fett,

for å fungere optimalt.

Så da blir det enkle retter i disse dager. 

Noe jeg tenker er helt greit i en hverdag som jeg har nå.

 

FROKOST 1 ÅR DAG 35:

Når verdens beste kjæreste lager frokost blir det slik.

Havregrøt med banan og kanel:

1 oz havregryn.

8 oz melk.

6 oz banan.

Kanel.

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 35:

Stekt “ris” med egg:

7 oz stekt amerikansk blanding med grønnsaker.

3 oz raspet blomkål som er trekt i vann i 1 min.

2 egg.

Stek grønnsakene i 1 ss olje.

Ha over blomkålen og stek den lett inn i resten av blandingen.

Tilsett 2 sammen vispede egg, salt og pepper.

VEDLIKEHOLD:

10 oz amerikansk blanding.

2 egg.

4 oz kokt ris.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 35:

Kjøttsaus og mos:

4 oz stekt kjøttdeig.

3 oz hakkede tomater.

4 oz sellerirot og blomkål mos.

4 oz kokte grønnsaker.

Stek kjøttdeigen, ha tomatene i. Salt pepper og pizza krydder.

Kok sellerirot og blomkål mørt, mos med stavmikser.

Kok grønnsaker.

VEDLIKEHOLD:

3,5 oz kjøttdeig.

5 oz hakkede tomater.

5 oz kokte grønnsaker.

4 oz kokte poteter moses lett med 1 oz melk

og 0,5 oz smør, salt og pepper.

 

Klem J.

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #sunnmat #livsstil 

#livsstilsendring #kjøttsaus #stektris #havregrøt 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg