GI MEG STYRKE! UNGDOM I HUSET…..

Kjære leser.

De siste dagene har jeg brukt på forhandlinger

med ungdommen i huset.

GI MEG STYRKE! 

Noen ganger lurer jeg på om de går tilbake til

baby stadiet når de passerer 12 år…

Det å kunne ta klærne som lukter verre enn daue rotter,

å legge dem til vask, er visst det vanskeligste i hele verden.

I hvert fall når ps4 spillet er det viktigste i verden.

De siste dagers forhandlinger har gått i alt fra 

spilletider til at juicen drikkes fra glass ikke kartong.

Vi har også måtte gå inn på forskjell på en melkekartong 

og en yoghurt boks. ALTSÅ tilbake til babystadiet.

Samtidig som jeg er uendelig stolt over ungdommen min,

så bekymrer det meg at de har sluttet å være med venner.

Alt foregår inne på et spill. Ingen fysisk kontakt.

Ja visst er det mye lærdom i spill.

Han er mange hakk smartere enn meg innen teknologi.

Men det må være rom for fysisk sosialt kontakt.

Hvis det da er noen foreldre der ute som sliter med viljestyrken

i forhold til mat, ja så kan dette være en utløsende faktor.

Tildligre ville jeg fort gått igjennom skap og skuffer for å

finne noe å spise så jeg ikke trengte å

kjenne etter på de følelsene det gir å være en streng mor.

En mor med klare grenser.

Nå tar jeg noen dype pust, en kopp kaffe og lager en 

fornuftig plan. Sammen med ungdommen i huset.

 

FROKOST 1 ÅR DAG 27:

Irina rundstykker med 1 oz ost på.

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 27:

Pytt i panne:

8 oz amerikansk blanding.

2 oz løk.

Stekes god sammen i en stekepanne.

Vedlikehold: 4 oz kokte. poteter.

Tilsett 1 oz pepperoni, grillkrydder, karri og 1 egg.

Stek dette ferdig og nyt!

 

MIDDAG 1ÅR DAG 27:

Lettsaltet torsk:

Kok opp vann og skru ned varmen til 1.

Legg fisken i vannet og la den trekke i 15 min.

Kok gulrot.

Kok opp, sil av og mos frosne erter (salt og pepper)

Stek litt bacon.

3,5 oz torsk.

5 oz gulrot.

5 oz erte mos.

1 oz bacon med smør.

Vedlikehold: 4 oz kokte poteter.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #pyttipanne #torsk #lettsaltettorsk 

#livsstilsendring #livsstil #utenmelogsukker #irinarundstykker #sunnmat

2 kommentarer
    1. Ha ha, kjenner meg litt igjen… når de utfordringene er over kommer det andre 😉 Kanskje en mager trøst når jeg tenker meg om – men de er jo snille innerst inne da <3

    2. Nina: De er jo det. De skal jo egentlig være slik også. Er jo en del av det å bli eldre. Uansett hvor upopulær jeg er nå, vet jeg at det kommer en dag der jeg vil bli satt mer pris på igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg