KAN DU SPISE NORMAL MAT Å GÅ NED I VEKT?

Kjære leser.

Mange lurer på hva jeg spiser.

For det er må være no magisk i maten min,

siden jeg har klart å gå ned 52 kilo på 1 og 1/2 år.

MEN nei ikke noe magisk.

Bare fornuftig.

Jeg spiser ikke mel og sukker.

INGEN mel.

INGEN sukker.

Les boken: www.spisdegfri.no/boken

Men jeg spiser alt annet.

Jeg lager mat som før, jeg bruker bare ikke mel og sukker.

For mange høres det ut som om det ikke 

kan være mulig å spise mat uten mel og sukker.

Men det kan jeg love deg at er mulig!

Søndags middagene er viktig for meg.

Det er det måltidet i uken der alle kan 

samles rundt maten i ro og fred.

Så for meg er det viktig at jeg ikke sitter der med 

en flaske pulver blandet med vann…

Eller spesial nudler tilsatt avføringsmiddel…

For det har jeg gjort tidligere, å det er ikke

noe jeg klarte å gjøre til evig tid. 

Heller ikke noe jeg ønsker at barne mine er vitne til.

Jeg lager kjøttkaker, lapskaus, fårikål, svinestek osv…

Jeg bruker bare ikke mel og sukker.

Jeg kjøper maten min i vanlige butikker.

Og jeg lager mat hele familien kan spise.

Det var viktig for meg, når jeg skulle legge om livsstilen.

 

FROKOST 1 ÅR DAG 15:

Irina rundstykker:

1 boks mager cottage cheese.

10 oz havregryn.

3 egg.

1 ts salt.

Bland sammen del opp i 10 biter med våte hender.

Stekes på 225 grader i ca 25 min.

1 rundstykke til frokost pluss pålegg.

Jeg har lagt til 1/2 korn til frokost å spiser da 

1/2 rundstykke ekstra på vedlikehold.

 

LUNSJ 1 ÅR DAG 15:

Lapskaus:

10 oz grønnsaker som:

Gulrot, sellerirot, kålrot, hodekål, løk og purreløk.

(4 oz kokte poteter på vedlikehold.)

4 oz kjøttpølse uten mel og sukker i de 3 første ingr.

Kok dette godt sammen og tilsett

0,5 oz smør salt og pepper.

 

MIDDAG 1 ÅR DAG 15:

Fårikål:

Jeg legger kål og kjøtt lagvis i gryten.

Har salt og hel pepper i mellom lagene også.

Heller over vann til toppen av kjøttet.

Lar dette koke i ca 3 timer.

Koker opp rotgrønnsaker som:

Gulrot, kålrot og sellerirot.

Vei opp 4 oz kjøtt.

10 oz grønnsaker og kål.

(4 oz kokte poteter på vedlikehold)

2 oz Kraft som fett(saus)

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #fårikål #lapsaus #irinarundstykker 

#proteinrundstykker #sunnmat #lettereliv #livsstilsendring 

#søndagsmiddag #høstmat #familietid

8 kommentarer
    1. Så flink du er. Jeg er ikke så veldig overvektig, men jeg har fått en litt for stor mage. Kanskje dette er noe for meg. Jeg sliter litt med den magen.

    2. Unni: Det er verdt et forsøk! Les boken å se om det er noe for deg. Om du ikke skulle ha lyst til å følge dette har du i hvert fall lært noe om kropp og hjerne!

    3. Hei, den lapskausen så god ut. Koker du det bare sammen med litt vann? Koker du grønnsakene først og tilsetter pølsene mot slutten?
      Supert at legger ut så masse oppskrifter!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg