Å VEIE MATEN, GJØR EN FORSKJELL

Kjære leser.

Hver dag får jeg meldinger eller tilbakemeldinger

på at jeg kunne jo bare trent mer

og spist mindre… Jeg blir så oppgitt.

10 timer i uken med trening burde jo holdt.

Men så var det denne maten da…

Det hjelper jo ikke å trene mye når du ikke 

har kontroll på maten.

For noen holder det ikke å telle kcal heller.

Noen må faktisk gå så grundig til verks at 

de vet nøyaktig hvor mye næring kroppen får.

Da holder det ikke å tro at du har spist 50 gram av noe.

Du må faktisk veie opp maten for å vite det.

Jeg hadde en app som jeg førte inn maten i.

Men de dagene jeg var sulten jukset jeg bare med tallene.

Sånn at jeg kunne unne meg noe mer.

Hvem lurte jeg da??? Kun meg selv.

Så vil du vite hvor mye du spiser, må du veie opp maten.

Jo, men er ikke det ekstremt da? spør noen…

For meg var det mer ekstremt å jukse, løpe og stå i ro på vekten.

Jeg finne en stor frihet i å veie maten.

Da vet jeg at jeg har spist det jeg skal.

Da slipper jeg å lure på om jeg har spist for lite eller 

for mye (som jeg stort sett gjorde).

Da trenger jeg ikke å diskutere med meg selv om jeg skal 

unne meg noe ekstra. For det skal jeg jo ikke.

 

FROKOST DAG 359:

Irina rundstykker med ost.

 

LUNSJ DAG 359:

Gryterett:

4 oz stekt kjøttdeig.

3 oz hakkede tomater.

4 oz amerikansk blanding.

1 oz fløte.

Bland dette sammen i en gryte.

Tilsett salt, pepper, oregano og basilikum.

En liten bit hvitløk og chili.

La dette koke godt sammen.

 

Kok sellerirot og blomkål.

Mos dette med en stavmikser, tilsett

salt og pepper.

Vei opp 3 oz mos.

 

På vedlikehold hadde jeg 4 oz hakkede tomater 

og 6 oz amerikansk blanding.

Jeg kokte poteter og moste de med litt melk, salt og pepper.

Jeg veide opp 4 oz mos.

 

MIDDAG DAG 359:

Lasagne:

2 oz stekt kjøttdeig (4 oz på vektreduksjons planen)

7 oz løk, gulrot og hakkede tomater.

Stekte dette sammen i en stekepanne.

Salt, pepper, oregano og basillikum.

3 oz squash som jeg skar med skrelleren min i dag.

Da ble det tynne lange biter.

Jeg la et godt lag med squash i bunnen av 

en ildfast form.

Hadde kjøtt fyllet over squashen.

La resten av squashen over kjøtt fyllet.

1 oz ost på toppen.

Stekt på 225 grader i 25 min.

Jeg hadde 1 rundstykke til som korn og 1/2 protein

siden jeg er på vedlikeholds planen.

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #lasagne #gryterett

#irinarundstykker #sunnmat #veiematen #happythinandfree

#utensukkerogmel #kontrollpåmaten

4 kommentarer
    1. inspirerende blogg – takk for at du deler!
      Du har så utrolig mange bra oppskrifter på enkel mat, men jeg finner dem ikke på noen annen måte enn å gå inn på hvert enkelt innlegg. Du har ikke kategorisert dem noe sted, slik at de er enkle å finne? Du burde samle dem i en bok for oss som ikke er så gode på å sette sammen noe😉

    2. Kirsti: Tusen takk! Jeg er ikke den mest tekniske, så jeg holder på å lære meg hvordan alt dette fungerer. Jeg kommer sikkert til å få laget en oversikt over oppskriftene etter hvert.
      Klem

    3. Hei.
      Flott blogg. Jeg er ny i BLE, men er veldig optimistisk 🙂
      Har du oppskrift på knekkebrød? Tenker på slike med masse frø og kanskje havregryn.
      Takknemlig for svar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg