FERIE OG DIETT SPREKKER

Kjære leser.

Sprakk du når du var på ferie?

Da er du garantert ikke alene.

Mange jeg har snakket med tok seg “fri” i sommer.

Men det er jo ikke uten konsekvenser.

Dette vet jeg alt om i min “slanke karriere”.

Det kom ofte unnskyldninger som:

Jeg kan jo bare unne meg litt.

Det er jo ikke skadelig med bare en bit.

Man må jo kose seg innimellom.

LISTEN ER LANG.

Men det endte bare med at jeg ikke klarte å stoppe.

Og vekten økte, sakte men sikkert opp igjen.

Det er ikke det at jeg plutselig har sett lyset,

som gjør at jeg ikke har hørt på disse gamle

tankene denne sommeren. 

Hovedgrunnen er jo at jeg har funnet noe unikt.

Noe som fungerer. Ikke bare på kort sikt.

Men for resten av livet.

For jeg ønsker rett og slett ikke å jojo slanke meg lenger.

Jeg ønsker ikke å bli en sur, bitter og gammel heks igjen.

Jeg ønsker å være fri fra matsug, fri fra skam og

fri fra negative tanker.

 

FROKOST DAG 349:

I alt stresset i dag morges glemte jeg å ta bilde av grøten min.

Så da deler jeg et bilde av grøten min i hellas.

8 oz melk og 1 oz havregryn, kokt sammen.

Fantastisk godt med frukt på toppen.

 

LUNSJ DAG 349:

Biffgryte:

4 oz stekt biffkjøtt.

10 oz stekte grønnsaker (litt rester)

1 oz fløte og 2 ss soyasaus.

Jeg hadde i 4 oz kokt ris i min porsjon (vedlikehold)

 

MIDDAG DAG 349:

4 oz grillet laks.

4 oz kokte og moste frostene erter.

6 oz grillet tomat, grillet løk og rå gulrot.

4 oz kokte poteter (vedlikehold)

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #livsstilsendring 

#utenmelogsukker #happythinandfree #laks #biffsnadder

 

8 kommentarer
    1. Jeg startet jo i sommer så å “ta fri” var jo ikke noe tema for meg enda 😉 Noen utfordringer kjente jeg at ble vanskelige siden jeg ikke har innarbeida rutiner så da planla jeg litt utskeielser når dette skjedde og var nøye med å planlegge neste dag i samme slengen! Da kom jeg kjapt inn i rutinen og visste at jeg skulle unne meg litt men ikke mye når det var feiring og fest. Mulig jeg klarer meg helt uten etterhvert som det står i boka men ta meg fri er nok ikke noe alternativ…vet hvordan det går 😮

    2. Nina: Hvis jeg tar ferie fra livsstilen vet jeg at jeg går rett i kjelleren. Jeg blir dårlig og får problemer med å hente meg inn igjen. Synes du har vert flink jeg! Stå på! Dette får du til.

    3. Hei igjen. Spør her også jeg😂 leser gjennom bloggen din for inspirasjon til måltider. Jeg følger nå boka slavisk og blir litt forvirra. Ikke ser jeg ost til middag eller rømme i boka? I boka er det 6 oz grønnsaker og 8 oz salat. Ser ofte at du har ca 10 oz grønnsaker .?? Jeg har nylig startet. Spiser grøt , 2 egg og banan til hver frokost. Det vet jeg er innafor. Lunsj og middag sliter jeg litt. Ser du lager så mye godt og jeg klarer ikke det innfor de rammene jeg leser i boka. Kan jeg følge alle dine oppskrifter eller er de annerledes fordi du har vedlikehold. Mvh mette

    4. Mette: Hei. Jeg prøve å skrive tydelig på siden av oppskriften det som tilhører vedlikehold. Jeg har valgt å dele grønnsakene 10 til lunsj og 10 til middag. Grønnsaker er grønnsaker. Dette gjør det enklere for meg å få i meg maten. 2 oz ost er en full protein porsjon. 1 oz ost er full fettporsjon. 2 oz lettrømme er full fett porsjon. Klem

    5. Hei du! SKAL ned i vekt for å sleppe å begynne med blodtrykkstabletter.Leser boka no som er veldig “full av ord”Skjønner at den skal gjere noko med hjernen min. Synst bloggen din redder meg frå å gi opp grunna oppskriftene og klare meldinger.Har ikkje tenkt å kjøpe kokeboka og. Går sikkert an å snu middag og lunsj til middag ca 16, og lunsj/kvelds ca 20. Å slutte å putte noko i munnen kl 19 vil eg ikkje klare, då eg i perioder har vore nattetar.Så då er eg igang, og kjøleskapgrauten venter,,

    6. Først og fremst, tusen, tusen takk! Det er som å lese om meg selv! Jeg har prøvd mye, en dag med kos blir til 3, minst! Utskeielser når jeg er sliten, syk eller har hatt våkennetter med de søte små. Plutselig har jeg kjørt i meg en plate sjokolade, nesten før jeg har registrert at jeg har hentet den ut av skapet! Jeg er lei, lei av kroppen min, lei av å aldri føle meg fin i klær, hater å shoppe, for jeg finner jo ikke noe som sitter. Mye har vært prøvd, uten at det har fungert i lengden.
      Hørte først om “spis deg fri” for noen dager siden, og boka ble bestilt. I kveld havnet jeg inn på bloggen din og jeg kunne ikke kjent meg mere igjen, så tusen takk, nå er jeg 100% sikker på hva som “feiler” meg, jeg er avhengig, rett og slett, kroppen og hodet mitt takler det ikke!
      Jeg gleder meg til å starte på denne reisen! Under svangerskap nr 2, fikk jeg svangerskapsdiabetes, så hvis jeg ikke klarer å endre vanene mine nå, så vet jeg at diabetes 2 kommer til å bli en realitet, og dit vil jeg ikke.
      Nok en gang, Tusen takk!

    7. Sukkeravhengig.: Tusen takk til deg <3 Takk for din åpenhet. Jeg er sikker på at dette vil gi deg en ny hverdag. Jeg trodde ikke det var mulig selv, men nå vet jeg det. Gleder meg til å høre hvordan reisen din går herfra.
      Stor klem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg