Å BEKJEMPE PÅSKENS FRISTELSER

Kjære leser.

I dag har jeg navigert meg igjennom de mest fristende godbiter.

Fikk spørsmål i går om hvordan det er mulig å ikke bare ta en bit…

Jo det er mulig når du ikke har hatt tilgang på dette på en stund.

Det er mulig når jeg har bestemt at i dag vil jeg ikke ha det.

Det tar tid å bygge opp hjernen igjen.

Men når den ikke får dopet sitt begynner den å gjenoppbygges.

Dette krever en del av deg i begynnelsen, 

men etter hvert vil det bli lekende lett.

For mange høres dette vanvittig dramatisk ut. 

Det er det, for veldig mange. 

Men for en hjerne som min, som kan gå mil etter en bolle,

løpe 40 min på tredemøllen for en snackbar

og ikke minst tømme barnas godte skåler uten å tenke,

ja så er det helt nødvendig å holde linjene rene for å ha det bra.

Disse linjene er veldig klare for meg, ingen sukker/kunstig støting,

3 måltider om dagen i en viss mengde.

Jeg har fått høre så vanvittig mange ganger at dette er 

for ekstremt, men det er for meg mer ekstremt 

å gomle i meg pose etter pose med chips og sjokolade,

til jeg har vondt i magen, sur og sliten hver eneste dag.

Jakken var så liten i høst, nå må jeg snurpe den godt igjen for å sitte.

 

FROKOST DAG 209:

Fokostmuffins:

1 oz linfrø.

2 oz havregryn.

3 oz melk.

2 egg.

6 oz most banan.

1 oz nøtter.

1 ts bakepulver.

1 ts kanel.

200 grader i 30 min. Dette er til 2 frokoster.

 

LUNSJ DAG 209:

Biffsnadder:

Kom over et billig parti med oksekjøtt som gikk ut på dato i dag.

Så da ble det biffsnadder.

3 oz ferdig stekt kjøtt.

7 oz grønnsaker som brokkoli, gulrot, squash, paprika, selleri og løk.

Stekes sammen med det ferdig stekte kjøttet med 1 ss eller 0,5 oz olje.

Tilsett 1,5 oz fløte og kok inn.

 

MIDDAG DAG 209:

PIZZA:

Med biffkjøtt i dag.

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg