MOBBING OG OVERVEKT

Kjære leser.

Som barn fikk jeg høre mye stygt om meg selv.

Husker jeg gikk hjem alene en dag etter skolen, hele veien repeterte

jeg de stygge ordene som ble hvisket om meg.

Jeg glemmer aldri at mine former som 12 åring bare var fett.

Eller at jeg ikke var pen nok til å være med i skuespillet.

Barn er ganske stygge med hverandre! 

Å ja jeg var ikke den tynneste jenta. Jeg var heller aldri noe spesielt pen.

Husker at jeg på den tiden begynte å tenke på hvordan jeg 

kunne slanke meg. Hvordan jeg kunne bli like flott som de andre.

Det eneste alt førte til var at jeg satt hjemme å spiste vekk følelsene.

Alle penger jeg tjente på å være trillepike gikk til noe annet godt.

Jeg ser en stor sammenheng med det å aldri være god nok og overspising.

I voksen alder ser jeg andre menneske rundt meg med samme erfaringer,

som også sliter med de samme tingene. 

Mennesker jeg ønsker å hjelpe.

Til tross for at jeg aldri var god nok som barn,

så har jeg mange gode og omsorgsfulle mennesker i livet mitt nå.

Venner og familie som ville gått langt for å hjelpe meg. 

Noe jeg er evig takknemlig for. 

Jeg har også kollegaer som er medmennesker og som brenner for å hjelpe.

Alle disse gode menneskene i livet mitt vet hvem de er.

 

FROKOST DAG 208:

Frokostmuffins:

Her med 0,25 oz ost og 3 oz frukt ved siden av.

 

LUNSJ DAG 208:

Spicy kyllinggryte:

2 oz løk og gulrot surres i en kjele.

Tilsett 5 oz hakkede tomater og litt vann.

Kok dette godt sammen og smak til med tabasco, salt og pepper.

Tilsett 4 oz stekt kyllingfilet eller grillet kylling kjøtt og kok dette sammen.

Kok opp en kjele med vann.

Ha i 3 oz raspet blomkål og sil av.

Denne gryten kan lages i stor porsjon og porsjoneres.

Kan også fryses.

 

MIDDAG DAG 208:

Taco:

Jeg lager en porsjon med pizzabunnen min.

Steker hele kjøttdeigen.

Tar av 2 oz over i en liten stekepanne, sammen med 

5 oz løk og gulrot. Steker dette godt sammen å har tacokrydder over.

Serverer det hele med 5 oz salat og 1 oz rømme.

Resten av kjøttdeigen steker jeg med familien sitt tacokrydder. 

 

Klem J

 

#spisdegfri #brightlineeating #lettereliv #sunnmat #kylling #taco 

#foodfreedom #livsstilsendring 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg