HVORFOR HAR VI DET SÅ TRAVELT?

Kjære leser.

Jeg kommer ofte over artikler om tidsklemma og utfordringer i forholdt 

til det å ta vare på seg selv.

De siste ukene har jeg løpt fra det ene til det andre.

Møter, trening av barn, behandling og jobb.

I alt dette er jeg sjeleglad for at jeg har innarbeidet mat rutiner.

For mat er det siste jeg har tenkt på oppi alt dette.

Bailine trening i dag, hjalp på smerter og kroppen generelt.

 

Men for de som ikke har dette innarbeidet vil sjappe løsninger bli tatt ofte.

Har vi det så travelt at vi ikke har tid til å koke grønnsakene i 5 min?

Eller ta ut en kyllingfilet fra frysen, kutte opp litt salat eller rotgrønnsaker.

Greit… Jeg er utdannet kokk, men det tar ikke mange minutter å gjøre dette.

Så hva er det som stjeler tiden vår. For jeg ser nå at jeg har masse tid til å lage mat.

Innimellom alt av møter og styr har jeg klart å få i meg mine måltider.

Men med hjelp av en enkel endring i hverdagen har jeg klart å finne tid til å lage skikkelig mat.

Jeg skriver opp og gjør alt klart kvelden før. Jeg bruker maks 3 min på dette. 

En gang i uken handler jeg inn etter en liste som inneholder minst 7 middager,

frokoster og lunsjer. Jeg bruker ofte rester fra middag til lunsj dagen etter.

Dette sparer meg tid og penger!

 

FROKOST DAG 205:

Frokostmuffins. 

Jaja så er det kjedelig å spise det samme hver dag, men de er så gode!

 

 

LUNSJ DAG 205:

Lapskaus eller kjøttsuppe.

Det ble altså denne i dag også.

Jeg må bruke opp rester, å da var dette løsningen.

4 oz svinekjøtt som var langtids stekt på søndag.

10 oz gulrot, kålrot, løk, vårløk og sellerirot.

Kokt godt sammen og smakt til med salt og pepper.

 

Nå skal det sies at jeg normalt ikke pleier å sette maten i vrangstrupen,

men i dag gjorde jeg det… Satt med modulene til kurset spis deg fri…

Å plutselig sier Irina navnet mitt… Det ble en hysterisk morsom opplevelse… glad ingen så meg!

 

MIDDAG DAG 205:

Pølse og pommes.

I dag ble det plutselig fryktelig travelt…

Så da måtte jeg ta en nødløsning.

10 oz selleri, gulrot og kålrot luft fritert i actyfry maskinen min.

Kan også gjøres på 230 grader i ovenen (varmluft)

Kokte meg to pølser som ikke inneholder mel eller sukker blandt de 3 første ingrediensene.

 

Sånn ble det i dag… litt på halv åtte, men holdt mine linjer.

 

Klem J

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg