BURSDAGS FEIRING PÅ SLANKEKUR

Kjære leser.

I dag har far i huset bursdag. Første gang jeg feirer bursdagen hans uten å fråtse i kaker.

Jeg har laget kake, noe som enkelte ikke kan fatte er mulig når jeg ikke skal spise den.

Men jeg lar meg ikke friste av kake lenger.

Dette er en følelse jeg ikke helt klarer å forstå. 

At jeg kan sitte med en kopp kaffe, når andre spiser kaker. 

Trodde aldri dette kunne være mulig før 25 august 17.

Det jeg leser er jo at jo lenger du holder deg unne mel og sukker jo mindre blir suget.

Men at suget etter kaker skulle forsvinne på denne måten er helt vanvittig.

BURSDAGSKAKEN:

 

FROKOST DAG 175:

4 oz stekte poteter kokt i går og oppbevart i kjøleskapet til i dag.

Omelett av 2 egg, salt og pepper.

 

LUNSJ DAG 175:

Kjøttgryte.

4 oz stekt kjøttdeig.

10 oz stekte grønnsaker.

1 oz fløte kokt inn i grønnsakene og kjøttdeigen.

Krydret med grillkrydder.

 

MIDDAG DAG 175:

Kjøttkaker.

Kjøttdeig blandet med melk, egg, salt og pepper.

4 oz stekte kjøttkaker.

Jeg la de i en ildfast form med litt vann i bunn på 100 grader i ovnen.

Laget rotmos av 7 oz sellerirot, kålrot og blomkål. 

3 oz kokte grønnsaker.

 

Ha en fin søndag videre.

Klem J

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg