SUNN SØNDAGSMAT

Kjære leser.

Etter en uke preget av snørr, feber og hosting er det godt det er søndag.

Alle er på bedringens vei, heldigvis. 

Det betyr at vinterferien ikke bare blir i sofaen, som jeg fryktet for noen dager siden.

Planen er ikke lagt, men jeg har noen ideer på lur.

Siden denne uken var litt utenom det vanlige ble det ikke mange mat innlegg her.

 

 

FROKOST DAG 168:

Havrekjeksene mine med egg og bacon:

1 oz havregryn 1 most banan blandes godt sammen.

Stekes på 230 grader i ovnen til de er godt brune i kantene.

1 stekt egg og 0,5 oz bacon.

 

LUNSJ DAG 168:

Minestrone suppe ala J:

Kutt opp 3 oz gulrot, løk og paprika. Surr dette i litt olje i en gryte.

Tilsett 7 oz moste hakkede tomater og litt vann.

Salt og pepper.

Servert med 2 kokte egg.

 

MIDDAG DAG 168:

Kjøttkaker med ertestuing:

Kjøttkakene lager jeg av kjøttdeig blandet med litt melk og egg, salt og pepper.

Steker de i litt smør. Jeg veier opp 4 oz ferdig stekte kjøttkaker.

Kokte grønne frosne erter moses med stavmikser smakt til med litt smør, salt og pepper.

Veide opp 5 oz stuing og 5 oz kokte grønnsaker.

Resten av familien fikk brun saus og poteter.

 

Ha en fin dag alle sammen.

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg