ENDA EN SPIS DEG FRI LØRDAG

Kjøre leser.

LØRDAG…

Jeg får spørsmål om hva jeg koser meg i helgen, ganske ofte.

Jeg spiser som alle andre dager jeg. Men jeg lager noe godt til middag.

Tidligere ville jeg hatt slankefri på lørdagen. 

Jeg ville kost meg med en liten skål med noe, eller noe ekstra til middag og kvelds.

Jeg ser jo nå hvorfor jeg aldri lykkes tildligere.

Jeg planla faktisk å misslykkes uten at jeg visste om det. 

Hjernen luret meg hele veien. Jeg trodde at mat var kos. At å leve godt handlet om mat.

Jeg klarte ikke å se at det tok fra meg energien, livsgleden og viljestyrken.

Sånn spiste jeg denne lørdagen.

 

FROKOST DAG 138:

4 oz Stekte poteter og  2 stekte egg.

 

LUNSJ DAG 138:

Tomat og paprika suppe:

10 oz paprika, litt løk og hakkede tomater.

Dette har jeg i en kjele sammen med litt vann.

Koker dette godt sammen og moser det med stavmikser.

Smaker til med salt, pepper og basillikum.

Serveres med 2 kokte egg.

 

MIDDAG DAG 138:

Stekte kjøttpølser og pommes:

 

5 oz Sellerirot, kuttes i strimler. Stekes med 1 ts olje i ovnen på 230 grader.

Eller i actyfry maskinen.

Pølsene er pølser med mye kjøtt, og ikke mel eller sukker blandt de 3 første ingrediensene.

Jeg har stekt 4 oz pølser i en stekepanne som kan steke uten fett.

Jeg har også stekt 2,5 oz med champignon, løk og paprika.

Servert med 2,5 oz salat.

 

Resten av familien fikk pommes frites til pølsene.

 

Ha en fin helg videre.

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg