BRIGHT LINE EATING KOSEMÅLTIDER

Kjære leser.

Jeg er veldig opptatt av å få god mat når jeg skal legge om livsstilen.

Noe jeg savnet tidligere var pizza og hamburger.

Nå lager jeg dette på min egen måte. 

Savnet etter ekte vare er ikke litt tilstede.

Du tror sikker at jeg tuller, men jeg lager så god og mettende mat at jeg ikke trenger noe annet.

 

FROKOST DAG 137:

8 oz Yoghurt naturell, 1 oz havregryn og 6 oz banan og druer.

Kjempedeilig frokost.

 

LUNSJ DAG 137:

Løksuppe med gulrot og vårløk.

Servert med ostekjeks.

Oppskrift er lagt ut i tidligere blogger.

 

MIDDAG DAG 137:

Pizza:

Jeg har delt oppskriften en del ganger nå.

Men dette er et måltid jeg virkelig ser frem til.

Gleder meg hele uken til helgepizzaen.

Bunnen er knasende sprø og fyllet smakfullt.

I dag med skinke som topping.

 

 

Noen tips på en fredags ettermiddag.

klem J

12 kommentarer
    1. God morgen! Link til bloggen din låg inne på spis-deg-fri og du er kjempeflink, både med ord, bilder og motivasjon. Eg synst det er så nyttig for meg som strevar litt med å kome på gode måltid utover dette med salat opp og i mente, så sjå kva du lagar og ikkje minst kor mykje av kva. Dette hjelper meg til å ha eit meir variert kosthald! Tusen takk! Eg vil fylgja deg vidare, stå på.. – og god helg! Venleg helsing Gunnvor 🙂

    2. Gunnvor: Hei. Så kjekt at du fant bloggen min. Jeg prøver å vise at selv om man spiser etter “spis deg fri” så kan man spise god mat. Bare hyggelig å kunne gi tips!
      God helg til deg også!
      Klem J

    3. Hjelp!! Jeg er så lei av salat at jeg klarer ikke spise dette mer 🙁 Vi har kantine på jobben med det aller meste, men nå trenger jeg tips for hva annet å spise enn salat med egg og reker..

    4. Arnhild: Har du mulighet til å lage med deg lunsj? Da ville jeg laget en lapskaus, tomatsuppe, svin, okse eller kylling snadder. Stekte grønnsaker og karbonader er også godt å ta med seg.
      Har du tilgang på mikro kan du varme det opp. Hvis ikke er det godt å spise kaldt også… Kanskje ikke tomatsuppe, men det andre.
      En av mine favoritter er blitt tomater og spekeskinke. Det er knallgodt på farten. Da veier jeg opp 10 oz Cherry tomater og 4 oz spekeskinke. Jeg pakker inn tomatene i en bit spekeskinke.
      Håper dette kan hjelpe deg litt.
      Har du kokeboken til spis deg fri? Den er også full av gode oppskrifter.
      http://www.spisdegfri.no/oppskrifter
      Klem fra J

    5. Hei. Jeg er helt ny med dette. Du har jo vært superflink så mulig du kan hjelpe meg med noen spørsmål. Jeg følger planen i spis deg fri. Følger du den eller lever du også lavkarbo?. Jeg har veldig lyst til å lage annen mat enn bare kjøtt og fisk med salat. Som f eks pizzaen din. Men er den innafor på Vektredusksjonsplanen til spis deg fri?( tar du f eks mindre kjøtt for å ta ost? Eller er det først på vedlikeholdsplanene man kan lage den? Mvh Mette

    6. Mette: Jeg følger KUN matplanen til spis deg fri. Jeg bruker ost i pizzabunnen som protein. Derfor blir det ikke mye oppå. Men jeg bruker ost som fett også oppå. Det holder i massevis for meg. Hvis du ikke vil ha kjøtt på pizzaen tar du bare mer ost. Ost regnes som protein 2 oz på full porsjon og 1 oz som fett.

    7. Jeg vil svært gjerne ha tips og oppskrifter til hva man kan spise. Etter 3 uker er jeg allerede lei salat… Frokosten derimot er lett.

    8. Hei !
      Jeg er nå halvis i boken og har lyst å forsøke, kjenner meg godt igjen og tok testen på nett som ga meg en 10 på skalaen…. Har tatt av 30 kg, trenger å ta av ca 10 til. Er det slik at oppskriftene du legger ut er beregnet til ett måltid?
      Vil helst prøve selv og uten å delta på noen bootcamp, men skulle ønske meg eg diettplan, kanskje ligger det lenger framme i boka? Er halveis nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg