LØRDAGS GODIS

Kjære leser. 

Nå er julen kommet i huset. Ungene har pyntet egen julekalender.

Stjernen skinner i vinduet.

Fotballkampen med favorittlaget surrer på tv. 

Mat må vi ha også. I dag ble det en god variasjon av grønt.

 

FROKOST DAG 100:

Havregrøt…. Som vanlig.

30 g havregryn 200 g melk kokt sammen med en banan på toppen.

 

LUNSJ DAG 100:

          

Lapskaus:

Kjøttpølse, gulrot, sellerirot, kålrot, løk og vårløk.

Kuttet i terninger og kokt sammen. Smakt til med salt og pepper.

Resten av familien fikk poteter i sin lapskaus.

 

MIDDAG DAG 100:

Taco:

Lefsen er laget som pizza bunnen min.

Ost, rømme smeltet. tilsatt 1ts egg, 2 ts hakkede mandler og hvitløk pulver.

stekt i ovenen på 235 grader midt i ovnen. Til den er gyllen brun.

Denne gangen lykkes jeg.

 

Taco kjøttet:

Karbonadedeig stekt sammen med gulrot og løk.

Smakt til med taco krydder etter ønske.

 

Servert med salat og 1 ts rømme.

 

Dette var utrolig godt! anbefales på det sterkeste!

 

Klem J

 

#havregrøt #lapskaus #taco #sunnmat #sukkerfritt #melfri #spisdegfri #brightlineeating

2 kommentarer
    1. Fantastisk. Nå har jeg sitti og lest litt oppskrifter. Jeg tenker at det blir herlig å ha sin egen porsjon med pizza og lasagne. Nå skal jeg ikke lenger bruke glutenfrie pastaplater i det som resten av familien får, for da kan jeg ikke spise det :-). Dette blir jo superbra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg