INGEN LØRDAG UTEN KOS…..

Kjære leser.

Det er lørdag som dere sikkert er klar over….

I dag er den dagen i uken flest mennesker skal unne seg noe godt, noe litt ekstra. 

OG da i form av ting som skal inn i munnen. Ungene begynner før solen står opp.

Det evige maset om lørdagsgodtet. Jeg er jo ikke bedre selv!

Når jeg planla menyen for dagen i dag, tenkte jeg på hva som kunne vert min belønning for helgen.

MEN en vesentlig forskjell er at jeg planlegger innen for mine klare grenser.

 

FROKOST DAG 84:

Dagens frokost består av denne nye blandingen av rug, havre og quinoa.

Kokt sammen med melk.

Utrolig godt! Jeg tar også omega 3, en kopp kaffe og et glass vann.

 

LUNSJ DAG 84:

Lunsjen ble en ratatouille av squash, løk, paprika og hakkede tomater. 

Smakt til med salt pepper og basillikum.

Stekte noen pølsebiter og ett egg til. Veldig godt!

 

MIDDAG DAG 84:

Taco med en vri:

Brukte biffkjøtt som jeg stekte i litt grillkrydder. tilsatte vårløk, mais, paprika og hakkede tomater.

Smakte til med salt pepper og basillikum (kunne valgt taco krydder, men ville bare ikke ha det i dag)

Laget en pizza bunn som lefse (stekte den for lenge så den be litt vel sprø i dag)

40 g ost, 1 ts rømme (smeltes i mikro), 1ts egg og 1 ts hakkede mandler.

Stekes på 235 grader midt i ovnen i ca 6 min…. min ble 10 min….

Salat etter ønske! og salsa.

Det ble knallgodt! Neste gang blir lefsen ikke så stekt!

 

Resten av familien fikk taco hvete lefser til.

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg