KRAFTMAT PÅ EN VÅT DAG.

Kjære leser.

Himmelen åpnet seg igjen over vestlandet. TYPISK! Noen ganger lurer jeg på om jeg må

bli vær flyktning til varmere strøk! Kroppen liker overhodet ikke regn! Jeg er jo vanntett, det er ikke det.

Det bare verker over alt når vestlandet må vaskes med lavtrykk!

 

FROKOST DAG 82:

Havregryn, rug og quinoa blanding + litt ekstra havregryn grøt:

15 g av blandingen og 15 gram med havregryn kokes med 200 g melk.

Dette ble VELDIG godt!

Bananen er super som søtstoff!

 

LUNSJ DAG 82:

Grønnsaksuppe med svinekjøtt:

Strimlet svinekjøtt kokes mørt. dette kan fort ta 20-30 min.

Gulrot, selleri, kålrot og løk kokes sammen.

Bland i ferdig kokt kjøtt og smak til med salt og pepper.

Strø litt vårløk på toppen.

NYDELIG! 

 

MIDDAG DAG 82:

Spagetti ala J:

Strimlet squash kokes i 1 min i vann.

Stek karbonadedeig, tilsett løk og gulrot. stek det lett sammen.

Tilsett hakkede tomater og litt vann. Kok det godt sammen.

Smak til med basillikum, salt og pepper.

Rør i litt vårløk rett før servering.

 

Resten av familien fikk vanlig spagetti. De elsket kjøttsausen. Til tross for grønnsakene.

 

Noe å varme seg på. På en våt torsdag!

Klem J

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg