JEG SLÅR ET SLAG FOR UNDERVEKTIGE!

Kjære lesere.

Det er ikke bare overvektige som opplever en massiv kritikk for vekten.

For overvektige som meg selv, er det lett å glemme at de som sliter med undervekt har det like vanskelig!

Det å få slengt i seg at du må spise mer, få deg noen kilo ekstra, eller at du blåser jo vekk i vinden….

Det er ikke greit å få høre. De strever like mye som oss overvektige for å komme i den vekte de ønsker.

Jeg tenker at det finnes nok folk der ute som er mer ekspert enn meg på dette,

MEN trening av muskler øker vekten. En bekjent av meg gikk kun opp i vekt med hjelp av trening og da spiste hun 

også sunt, men variert. Hun unnet seg litt godt innimellom, men treningen og sunne næringsstoffer førte til 

at vekten stabiliserte seg litt.

MEN det viktigste er jo å lære seg selv å bli glad i den kroppen du har. Så lenge den er frisk.

Gjør vekten deg syk, må du søke råd hos helsevesenet. Om du er overvektig eller undervektig, du er unik som du er!

Vekten definerer ikke din personlighet! 

Jeg er som sagt ikke ekspert på dette, har heller ikke erfaring selv, men en del bekjente av meg har det sånn.

Derfor er det viktig av oss overvektige å faktisk se de som sliter den andre veien også!

Vi er i samme båt, vi sitter bare på hver vår side.

 

Klem J

 

4 kommentarer

Siste innlegg