FRISK OG SUNN MAT MIDT I UKEN.

Kjære leser.

En natt med lite søvn og mye styr gjør veldig mye med viljestyrken!

Med en gang jeg er litt sliten begynner sabotøren min å fortelle meg at jeg kan gjøre unntak.

Jeg nekter å høre på sabotøren, for den vil meg ikke vel! Da er det godt å ha planlagt maten på forhånd.

 

FROKOST DAG 81:

     

Kjøpte denne i går. Korn er jo en del av frokosten min.

Tok 30 g av den og 200 g melk. Kokte det sammen i noen min. 

Ble veldig godt! Med banan som støting. 

 

LUNSJ DAG 81:

 

#løksuppe med ostekjeks:

Delte opp 2 små løk, en liten bit sellerirot, gulrot og vårløk.

Hadde alt utenom vårløken i en kjele med 1ss rapsolje.

Surret det godt sammen noen min og hadde 7dl vann over. 

La det koke godt sammen og smak til med salt og pepper.

Strø vårløk over før servering.

Sett ovnen på 240 grader. Skjær noen skiver med ost å legg på bakepapir på et stekebrett.

Sett brettet høyt i ovnen. La osten steke til den er lysebrun.

 

MIDDAG DAG 81:

Hamburger med selleripommes.

Laget karbonade av karbonadedeig, salt og pepper. Knar det godt sammen.

Stekes i 1 ts olje.

Salat som du liker. 

Selleri kuttes i tynne staver og stekes i ovnen på 235 grader. Med 1 ts olje over.

Eller i en actyfri som jeg bruker.

Reste av familien får hamburgerbrød og vanlig pommes.

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg