NÅR HJERNEN IKKE FORSTÅR EN DRITT

Kjære leser.

Hjernen min har bare ikke forstått at jeg har gått ned 20 kilo på 6 mnd.

Jeg klarer ikke å omstille meg! Jeg er jo fortsatt overvektig. Men jeg forstår jo ikke at jeg er mye mindre nå.

 

Noen ganger når folk sier at jeg må virkelig ha stått på som bare det, klarer jeg ikke å se det.

Jeg vet jo at tallet er 20 kilo. 24 kilo på 1 år.

Men det å kle seg etter hvor stor jeg er nå, er veldig vanskelig!

Å finne klær i butikken er jo et Mission impossible….

(Nei jeg snek meg ikke opp på preikestolen for å se innspillingen.)

Jeg har store problemer med å forstå hvilke klær som kan passe.

Jeg ser jo fine klær, men jeg går jo rett forbi de.

Jeg tør heller ikke å prøve, for skuffelsen blir så stor om det ikke passer!

Jeg kommer bare til å snakke til meg selv som om jeg burde gå i skammekroken.

Dette er en normal problemstilling hos folk som går ned i vekt. 

Hjernen henger ikke helt med i perioder. 

Luksus problem sier noen. Men det er helt reelle problemer. 

Jeg er nok ikke trygg nok på meg selv enda. Men det kommer vel.

 

Bivirkningen av å endre livsstil er jo å gå ned i vekt, så jeg må jo bare lære meg 

at jeg er bra som jeg er!

 

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg