SUNN START PÅ HELGEN

FREEEEEEEDAG!!!

ÅÅ så deilig! Planleggingsdag i dag. Så alle ungene er rundt meg. En skal på hyttetur med en kamerat i helgen,

resten skal ha kvalitetstid med mor. Som vi pleier å gjøre på fredager så blir det kino, hjemme.

Ungene gleder seg hele uken til fredagskino.

Men hva er vel kino uten popcorn? Den lukten er virkelig helt vanvittig når jeg ikke vil spise det.

MEN jeg klarer å stå i mot. Til tross for at folk ser rart på meg når jeg sier at jeg ikke rører noe som ikke er på planen min.

For nei Jeg kan ikke unne meg mat, jeg kan unne meg mye, men ikke mat!

 

FROKOST DAG 76:

 

Byggryn og havre grøt med blåbær:

15 g byggryn la jeg i vann i går.

Kokte opp 200g melk og lot det koke i 10 min.

Tilsatte 15 g havregryn og kokte det inn i ca 10 min.

Tilsatte frossne blåbær. Grøten ble lilla når jeg rørte blåbærene inn.

 

LUNSJ DAG 76:

Karbonade med egg og varm tomatsalat.

Karbonadedeig blandes med salt og pepper. Formes og stekes i litt smør.

I tomatsalaten steker jeg litt løk og paprika, tilsetter hakkede tomater.

Smaker til med salt, pepper og basillikum.

Stek egget med litt salt og pepper på.

 

MIDDAG DAG 76:

#biff med stekte grønnsaker og rotmos.

Jeg steker biffen (ytrefilet) på sterk varme i 2 min på hver side med litt pepper på.

Pakker den inn i aluminiums folie og lar den ligge et varmt sted i 10 min, med litt salt på.

Jeg kutter opp grønnsaker jeg liker (løk, blomkål, brokkoli, gulrot, sukkererter, paprka og purreløk)

Jeg steker grønnsakene i litt olje ca 1 ts. 

Jeg koker sellerirot og kålrabi myke, moser det med stavmikser, smaker til med salt og pepper.

Lager en salat av det grønne jeg liker i salat.

 

Noen tips på en fredag.

Klem J

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg