Slankende mat på en MANDAG

Kjære leser.

Tusen takk for at dere leser og deler innleggene mine. Jeg setter stor pris på dere alle!

Det er mandag. Som det b-mennesket jeg er så liker jeg ikke å stå tidlig opp, mandager er verst.

Men noe jeg opplever for tiden er at jeg føler meg mer våken om morgenen. Jeg er mindre stresset og humøret er mer stabilt!

 

FROKOST DAG 59:

#Havregrøt med banan:

30g #havregryn og 200g #melk kokes sammen.

Tilsett banan.

Ja jeg deler mye frokoster med havregryn, grunnen er at havregryn inneholder mye av det du trenger for å mette magen om morgenen. Dette fører også til at sjansen for å ta noe enkelt og usunt mellom frokost og lunch minsker.

 

LUNCH DAG 59:

Tomatsuppe i farten:

Denne suppen tok meg 12 min å lage. Jeg hadde dårlig tid å måtte få i meg noe fort.

Kok eggene i 10 min. 

Når eggene koker:

Kutt opp litt paprika og løk. Ha det oppi en gryte sammen med hakkede tomater og litt vann.

Kok det godt sammen, tilsett en buljong, salt og pepper.

Mos alt sammen med en stavmikser.

Denne kan tas med i en tett boks og varmes i mikroen eller spises kald.

 

#Fiskekaker med #rotmos:

Kutter opp #gulrot, #kålrabi og litt #selleri. Koker dette mørt og moser det med stavmikser, smakes til med salt og pepper.

Kutter opp det av #grønnsaker jeg ønsker og koker de møre.

Steker fiskekakene og litt løk.

Serverer det med 1 ts remulade.

 

Resten av familien får poteter til i tillegg.

 

Noen tips på en mandag.

Klem J

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg