MATEN SOM GIR RESULTATER

Kjære leser.

Da er jeg kommet til dag 55 med #Brightlineeating.

55 dager som har ført til at jeg føler at livet er på vei tilbake til meg. I dag har jeg en del smerter.

Smerter som gjør at jeg egentlig har lyst å låse meg inne i et mørkt rom å ikke snakke med noen.

Men det kan jeg ikke. Å det tillater jeg meg selv ikke å gjøre. I dag skal jeg dele en av mine favoritter til middag, 

nemlig #brennendekjærlighet.

 

#FOROKOST DAG 55:

Yoghurt naturell med havregryn, banan og jordbær.

Dette gir en god start på dagen. Jeg føler meg ikke sulten før lunch.

Denne sammensetningen gir meg nok proteiner,fiber og karbohydrater til å få den energien jeg trenger en tidlig morgen.

 

#LUNCH DAG 55:

Grønnsaks suppe med pølsebiter.

Kålrabi, gulrot, sellerirot, løk, kål, blomkål og pølser.

kutter dette opp, koker det godt sammen i 10 min med en halv buljong trening.

Smak til med salt og pepper.

 

Her får jeg inn litt proteiner, vitaminer og mineraler som kan få meg til å fortsette dagen.

Jeg spiser også alltid en frukt til lunch.

 

MIDDAG DAG 55:

 

Brennende kjærlighet:

#lavkarbo variant.

Jeg steker kjøttdeig, tilsetter oppkuttet løk, gulrot og paprika, steker dette til løken er gyllen.

(hvor mye? ta så mye som du ønsker)

Tilsetter hakkede tomater (CA 1 boks på 2 kjøttdeiger), basillikum, litt oregano og rosmarin. salt og pepper her også.

 

Jeg bruker rotmos til meg og potetmos til ungene (i dag ble det pose stappe)

Rotmos:

Selleri rot kuttet i små biter

Blomkål buketter

Noen biter med kålrabi (kan sløyfes for #lavkarbo)

Dette koker jeg sammen til det er mørt. Siler da av det og moser det med stavmikser.

Salt og pepper i for smaken sin skyld.

 

Tar først rot mosen i en ildfast form. Fordeler den godt i bunnen.

Så har jeg over Kjøttdeigen kokt inn med hakkede tomater.

til slutt har jeg over noen skiver hvitost.

steker den på 225 grader midt i ovnen.

 

Til ungene gjør jeg det samme, bare med potetmos i bunnen.

DENNE KAN JEG VIRKELIG ANBEFALE!!

 

#mattips fra J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Hei 🙂 Denne middagen hørtes veldig god ut! Har du noen mål du bruker for hvor mye oz av hver ting du bruker i den oppskriften?

    2. Hei 🙂 Du inspirerer! Jeg har nettopp begynt på denne livsstilen og lurer på hvor mye måler du opp når du skal spise? Hvor mange oz tilsvarer 1 porsjon? Jeg har en tendens til å overspise. 🙂

    3. Gudny Kathinka: Hei. Jeg lager rotmos av selleri og blomkål. Veier opp 4 oz med dette.
      Lager en kjøttsaus av 4 oz stekt kjøttdeig og 8 oz hakkede tomater, løk, paprika og gulrot. Grunnen til at jeg bruker 8 oz er at det forsvinner en del veske. Veier da opp kjøttsausen til å bli 10 oz til sammen. Mangler jeg litt da, blir det salat ved siden av. 1 oz ost på toppen.

    4. Vivian: Hei.
      Jeg veier jo all maten min. Som det står i boken har hver matvare forskjellig verdi. Ost som protein har en annen verdi enn kjøtt som protein. Dette står jo i boken.
      Vanligvis gjør jeg sånn: 4 oz kjøtt. 10 oz grønnsaker. 2 oz rømme. Til middag eller lunsj.
      Da har jeg dekket det jeg trenger.

    5. Men jeg tenker på når man har laget en stor gryte til hele familien og skal forsyne seg direkte fra gryta (hvis man ikke lager en egen til seg selv). Hvor mye skal man da ha på tallerken? (Når både kjøtt og grønnsaker er blandet sammen) Er sånne ting jeg ikke helt skjønner enda 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg